Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl  !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas
Przyczepy,porady, technika,dowcipy, spotkania i inne.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ciągnięcie przyczepy jeszcze raz :((
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Pomoc prawna.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 22:22, 29 Sie 2006    Temat postu:

Leszek napisał:
Gdyby taki przepis ze B+E conajmniej jedna tona się potwierdził to sprawa była by rozwiązana w tym sensie że przyczepy poniżej 1 t nie wolno ciągnąć na +E i pozostaje B,ale ja podejżewam że to przepis ze starego prawa i już nieaktualny.

Chyba tu coś takiego jest. Patrz B+E
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 22:32, 29 Sie 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] ja do nich pisałem ale oni nie odpisują może odpiszą jeszcze czekam i liczę na to
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 22:51, 29 Sie 2006    Temat postu:

gucio napisał:
...postaram się udać do ŚL KWP w Katowicach osobiście (jak czas pozwoli) i wypytam dokładnie jak to jest z PJ B oraz PJ B+E...

Guciu, jak uda Ci się wygospodarować czas i dasz radę porozmawiać osobiście z kimś w Wojewódzkiej to przede wszystkim postaraj się to wziąść na piśmie (może być trudne Laughing ) i zapytaj nie tylko o uprawnienia dotyczące B czy B+E.
Z mojej wizyty pamiętam jesio, że po rozmowie sprawa była prawie przesądzona na moją korzyść dopóki nie powiedziałem, że wpis w moim dowodzie brzmi "przyczepa specjalna", wtedy chłop zajrzał do zapisów regulujących poruszanie się i uprawnienia do kierowania pojazdami specjalnymi i zapadł wyrok, koszt coś ok 800zł.
Gdzieś, nie wiem czy tu czy na Forum Tomiego pisał ktoś, że ma przyczepę ciężką i nie ma takiego wpisu. Podejrzewam, że wiele osób, które nie przerejestrowywały przyczep od lat mają wpisy przyczepa campingowa i ja tak też miałem. Po zarejestrowaniu ją na siebie w październiku 2003 roku widniał już wpis przyczepa specjalna przeznaczenie - campingowa i tym wpisem sugerowaliśmy się szukając w papierach bo "E" robiłem po zakupie tejże przyczepy. Tak więc jest to szczegół ale może okazać się istotny w sprawie. Bo niby dlaczego takie zmiany w dowodzie?, też może jakieś Unijne uregulowania Confused
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 12:13, 30 Sie 2006    Temat postu:

To otrzymałem dzisiaj od red. nacz. "Polskiego Caravaningu"
Pan Dariusz Wołodźko przesłał te dokumenty bez żadnych dziennikarskich komentarzy,ja tez narazie nic nie komentuję bo jeszcze ich dokładnie nie przeczytałem.A oto co przyszło:
---------------------------------------------------------------------------------------------
KATEGORIE PRAW JAZDY

Polski kodeks drogowy 2006 – Art.881. pkt.3 i 10

Kategoria B uprawnia do kierowania:

a)pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej (dmc) nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla

b)pojazdem, o którym mowa w lit.a), z przyczepą o dmc nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dmc zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t.

c)ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym

Kategoria B+E

Kategorii B+E, C+E lub D+E – pojazdem określonym odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą.


Dyrektywa Unii Europejskiej 91/439/CEE z 29.07.1991 Art.3

Kategoria B:

pojazdy samochodowe o dmc nieprzekraczającej 3500 kg, w których ilość miejsc siedzących (oprócz miejsca kierowcy) nie przekracza 8; pojazdy samochodowe tej kategorii mogą ciągnąć przyczepę, której dmc nie przekracza 750 kg;

zespoły pojazdów złożone z pojazdu ciągnącego kat.B i przyczepy o ile łączna dmc zespołu pojazdów nie przekracza 3500 kg a dmc przyczepy nie przekracza masy pojazdu ciągnącego „na pusto”

Kategoria B+E

- zespół pojazdów złożony z pojazdu ciągnącego kategorii B i przyczepy nie mieszczący się w kat.B.

Konwencja wiedeńska o ruchu drogowym z 1968 r. (Rozdział IV, Art.41 pkt.4)

Przy zastosowaniu postanowień ustępu 1 litera [c) każde międzynarodowe prawo jazdy zgodne z postanowieniami załącznika 7 do niniejszej konwencji] i ustępu 2 litera c) [umawiające się Strony mogą odmówić uznania na swoich terytoriach ważności praw jazdy na kierowanie pojazdami samochodowymi lub zespołami pojazdów kat.C, D i E, wymienionych w załącznikach 6 i 7 do niniejszej konwencji, jeżeli ich posiadacze nie ukończyli 21 roku życia] niniejszego artykułu:

a) do pojazdów samochodowych kategorii B, wymienionych w załącznikach 6 i 7 do niniejszej konwencji, może być dołączona lekka przyczepa; może do nich być także dołączona przyczepa, której największa dopuszczalna masa przekracza 750 kg ale nie przekracza ona masy własnej pojazdu samochodowego, oraz jeżeli największa dopuszczalna masa pojazdów połączonych w ten sposób nie przekracza 3500 kg.

***
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 12:49, 30 Sie 2006    Temat postu:

Dzięki Leszku
No i to chyba wszystko wyjaśnia.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 13:45, 30 Sie 2006    Temat postu:

Ja miałbym do tego cztery pytania (aby nie nazwać ich swoimi wątpliwościami), tylko czy można tu się rozpisywać Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:46, 30 Sie 2006    Temat postu:

Pisz marcinie !! Wink


.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:55, 30 Sie 2006    Temat postu:

Marcin T napisał:

Guciu, jak uda Ci się wygospodarować czas i dasz radę porozmawiać osobiście z kimś w Wojewódzkiej to przede wszystkim postaraj się to wziąść na piśmie (może być trudne Laughing ) i zapytaj nie tylko o uprawnienia dotyczące B czy B+E.
Z mojej wizyty pamiętam jesio, że po rozmowie sprawa była prawie przesądzona na moją korzyść dopóki nie powiedziałem, że wpis w moim dowodzie brzmi "przyczepa specjalna", wtedy chłop zajrzał do zapisów regulujących poruszanie się i uprawnienia do kierowania pojazdami specjalnymi i zapadł wyrok, koszt coś ok 800zł.


Oki Zapytam o tą "specjalną"

Cytat:

Gdzieś, nie wiem czy tu czy na Forum Tomiego pisał ktoś, że ma przyczepę ciężką i nie ma takiego wpisu. Podejrzewam, że wiele osób, które nie przerejestrowywały przyczep od lat mają wpisy przyczepa campingowa i ja tak też miałem. Po zarejestrowaniu ją na siebie w październiku 2003 roku widniał już wpis przyczepa specjalna przeznaczenie - campingowa i tym wpisem sugerowaliśmy się szukając w papierach bo "E" robiłem po zakupie tejże przyczepy. Tak więc jest to szczegół ale może okazać się istotny w sprawie. Bo niby dlaczego takie zmiany w dowodzie?, też może jakieś Unijne uregulowania Confused


Moja poprzednia przyczepa TABBERT KORNETT 460 miała DMC 1000kg i wpis w DR przyczepa ciężka kempingowa i rejestrowałem ją w 2004r. Moje obecne przyczepy N-126a DMC 514kg i DRAGONER 420D DMC 750kg mają wpisy w DR przyczepa lekka kempingowa, a dla ciekawości przyczepa naszego forumowego kolegi lepciaka N-126N ma wpis w DR przyczepa pancerna kempingowa Laughing I jakie PJ jest potrzebne do jej ciągnięcia ? Wink

Oki
Jak znajdę czas i uda mi się spotkać z kimś "władnym" to się dopytam Smile

P.S.
Tak sobie myślę, że CAMPERY są rejestrowane jako pojazd specjalny campingowy..... To jakie PJ trzeba mieć aby to prowadzić ? Bo większość posiadaczy tych wozów ma PJ "B" o ile ich DMC nie przekracza 3500kg.

Więc idąc dalej tym tropem kierowca samochodu z przyczepą specjalną musi mieć dodatkowe uprawnienia, a kierowca samochodu specjalnego nie musi ?

A czy są przyczepy specjalne o DMC mniejszym niż 750kg ? Np. podłodziowe, lub inne specjalistyczne ? I na nie też trzeba mieć B+E ?



.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 15:15, 30 Sie 2006    Temat postu:

OK, tylko nie bić Exclamation

Chciałbym aby wyjaśnił mi ktoś poniższe wątpliwości:
(cytaty pogrubiłem)
Kategoria B uprawnia do kierowania:
pojazdem, o którym mowa w lit.a), z przyczepą o dmc nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dmc zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t.


w/g tego zapisu można ciągnąć przyczepę ciężką na samej kategorii
B ale..

Kategorii B+E, C+E lub D+E – pojazdem określonym odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą.

i tu moje pytanie: z jaką przyczepą?

Dalej

Dyrektywa Unii Europejskiej 91/439/CEE z 29.07.1991 Art.3

Kategoria B:

pojazdy samochodowe o dmc nieprzekraczającej 3500 kg, w których ilość miejsc siedzących (oprócz miejsca kierowcy) nie przekracza 8; pojazdy samochodowe tej kategorii mogą ciągnąć przyczepę, której dmc nie przekracza 750 kg;
czyli samochody osobowe też w to wchodzą bo przecież nie mają DMC większej niż 3500 i nie mają więcej miejsc niż 8 poza kierowcą.
I co w/g dyrektywy takowy nie może ciągnąć ciężkiej a tylko taką do 750kg na kategorii B?

Kategoria B+E

- zespół pojazdów złożony z pojazdu ciągnącego kategorii B i przyczepy nie mieszczący się w kat.B.

Ja za nie mieszczący się w kategori B rozumiem taki, który ciągnie przeczepę cięższą niż podane powyżej 750kg.

Proszę nie zrozumieć tego opatrznie, czyli jakbym chciał obalić dyrektywę ale rozwiejmy moje wątpliwości Embarassed

No i najważniejsze:

Konwencja wiedeńska o ruchu drogowym z 1968 r. (Rozdział IV, Art.41 pkt.4)
a) do pojazdów samochodowych kategorii B, wymienionych w załącznikach 6 i 7 do niniejszej konwencji, może być dołączona lekka przyczepa; może do nich być także dołączona przyczepa, której największa dopuszczalna masa przekracza 750 kg ale nie przekracza ona masy własnej pojazdu samochodowego, oraz jeżeli największa dopuszczalna masa pojazdów połączonych w ten sposób nie przekracza 3500 kg.

Skoro na B można ciągać zestawy do DMC 3500 z zachowaniem stosunku wagi auta do przyczepy ( to znamy) i nie można wyjść ponad 3500kg a na kategori B+E można ciągać zestawy do DMC 3500 z zachowaniem stosunku wagi auta do przyczepy i nie można wyjść ponad 3500kg to po co wogóle jest to E?
Czyżby tylko do holowania przyczep specjalnych?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:53, 30 Sie 2006    Temat postu:

B+E upoważnia do holowania przyczepy min. 1000kg.

Ale może ja tu wrzucę kamyczek Wink

Nie szukałem tego, ale....
Wydaje mi się, że B+E upoważnia do przekroczenia tych 3500 kg
Bo.......
Moje auto ma MW 1350kg a może ciągnąć max 1600kg, to czy nie jest tak, że mając te B+E mogę ciągnąć tyle ile mam w DR wpisane ?
Przyznaję iż tego tematu nie zgłębiałem i nie wiem czy dobrze kumam Wink

Kolega który jakieś 3 lata temu robił E do B mniej więcej tak mi to tłumaczył.

No i dodatkowe pytanie Wink

Czy mając PJ C+E mogę moim samochodem ciągnąć przyczepę cięższą niż MW samochodu ?
Bo w moim przypadku wychodzi:
DMC samochodu 1850kg + DMC przyczepy 1600kg = 3450kg a więc sumy DMC zestawu nie przekraczam !!!
Bo zastanawiam się w jaki sposób posiadacz np. VOLVO ciągnie za dupą lawetę z takim samym autem na niej ?!


.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 16:09, 30 Sie 2006    Temat postu:

gucio napisał:
B+E upoważnia do holowania przyczepy min. 1000kg.

No właśnie, na odpowiedź w tym temacie poczekamy aż dostanie odpowiedź Leszek

gucio napisał:
Ale może ja tu wrzucę kamyczek Wink

Nie szukałem tego, ale....
Wydaje mi się, że B+E upoważnia do przekroczenia tych 3500 kg
Bo.......
Moje auto ma MW 1350kg a może ciągnąć max 1600kg, to czy nie jest tak, że mając te B+E mogę ciągnąć tyle ile mam w DR wpisane ?
Przyznaję iż tego tematu nie zgłębiałem i nie wiem czy dobrze kumam


Hehe, w Lipcu kupowałem nowy samochód, jeden z dwóch, na który zwracałem uwagę miał właśnie takie przekroczenie jak u Ciebie Guciu. Będąc w rejonówce kiedy to pytałem grzecznie o trzecią tablicę rejestracyjną ( o czym pisałem tu na Forum) zapytałem o te masy właśnie. Pan jak pisało na wizytówce "specjalista do spraw Ruchu drogowego" stwierdził, że to dane producenta i tego nie mają prawa kwestionować ale przepisy mówią co innego, Pan już wie Panie Marcinie...
No i tyle...

ps. Pan powiedział mi to z marszu, nie kukając do papierów mimo, że był nimi niemal zasypany Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 16:12, 30 Sie 2006    Temat postu:

O To to własnie ,Guciu tak sobie pomyslałem podobnie jak Ty z tymi camperami.Coś mnie się wydaje że nikt nie znalazł przepisu na przyczepe specjalną w nowym kodeksie,bo to jest tylko nasz wymysł i innych którzy kojarzą ten wpis z dawnymi przepisami.Wydaje mi sie że trzeba szukac tego podziału w prawie drogowym a nie w samym kodeksie,wpadłem na pomysł żeby popytac na stacji która wykonuje pierwsze badania sprowadzonego pojazdu tam moga dzielić przyczepy na jakieś rodzaje ,ale mimo to przeciez nie robią z nich samolotów i dalej pozostają przyczepami i pdlegają pod kodeks drogowy.Wybiorę się też do fabryki która produkuje przyczepy i znajduje się w pobliżu.spróbuję porozmawiać z właścicielem(a zna sie na przepisach bo wydaje homologacje na swoje wyroby i produkuje rózne rodzaje) i popytać czy podział przyczep jest związany z przepisami jakie oni mają i czy to jest im potrzebne w jakimś celu (ominięcia niektórych parametrów itp...)Przecież jak już zaczęliśmy to szkoda zwalniać mimo wytężonej pracy hamulcowego( no bo jak nazwać pracę Marcina).Ale lepciak ,wielki miłośnik kolei napewno powiedział by że w dobrze jadącym pociągu i hamulcowy jest potrzebny.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 16:16, 30 Sie 2006    Temat postu:

Apropos Leszku, ja też jestem miłośnikiem kolei Laughing
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:16, 30 Sie 2006    Temat postu:

No pogadajmy o kolei Wink
Podobno da się wysłać przyczepę campingową pociągiem gdzie kolwiek chcemy ?!

Nie no.... nie zmieniajmy tematu Wink



.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:32, 30 Sie 2006    Temat postu:

Marcin T napisał:

Hehe, w Lipcu kupowałem nowy samochód, jeden z dwóch, na który zwracałem uwagę miał właśnie takie przekroczenie jak u Ciebie Guciu. Będąc w rejonówce kiedy to pytałem grzecznie o trzecią tablicę rejestracyjną ( o czym pisałem tu na Forum) zapytałem o te masy właśnie. Pan jak pisało na wizytówce "specjalista do spraw Ruchu drogowego" stwierdził, że to dane producenta i tego nie mają prawa kwestionować ale przepisy mówią co innego, Pan już wie Panie Marcinie...
No i tyle...
ps. Pan powiedział mi to z marszu, nie kukając do papierów mimo, że był nimi niemal zasypany Wink


No i powiedzmy, że przyjmuję to do wiadomości, ale się nie zgadzam z tym, bo chciałbym aby było inaczej Wink

Przykład:
Program w TV4 drogówka.... Panowie policmajstry zatrzymują kierowcę merca 124 sedan z lawetą i mercedesem 124 combi na niej (jak wiadomo combi są cięższe od sedanów) proszą go o dokumenty, po chwili oddają i nakładają mandat za...... szybką jazdę Sad Pan mandat przyją i pojechał dalej. Podobna sytuacja pojawiła się nie jednokrotnie w TV w różnych programach i z takim samym skutkiem czyli puszczali kierowcę w dalszą drogę ani razu nie sprawdzając danych samochodu ciągnącego czy też lawety. Normalnie sam fakt obecności samochodu cięższego na lawecie od samochodu ciągnącego powinien im dać do myślenia i działania dalej !!



.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Pomoc prawna. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 6 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin