|
Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Przyczepy,porady, technika,dowcipy, spotkania i inne.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 22:39, 17 Gru 2005 Temat postu: wypasione gniazdo zasilania |
|
|
Witajcie, znajomy obiecał mi załatwienie jakiegoś magicznego niemieckiego złącza do podłączenia elektryki w przyczepce. Łącze to podobno jest tak skonstruowane, że podczas jazdy ładowany jest akumulator w przyczepce. Czy jest coś takiego, czy to kit? No i czy jest takie coś dozwolone, czy policja nie doczepi sie do tego?
Pozdrawiam, Adriano
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
Administrator
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:38, 18 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Witaj !!
Kolega mówi prawdę. Jest to takzwane gniazdo "EURO" czyli 13 pinowe na naszej stronie w dziale <porady techniczne> znajdziesz sposób jego podłączenia.
Tylko musisz pamiętać, że musisz mieć zainstalowane zarówno gniazdo 13pin w samochodzie, jak i wtyczkę 13pin w przyczepie. Są dostępne tak zwane adaptery czyli przejściówki po to, aby podłączyć do 13pinoweg gniazda wtyczkę 7pin. Dostaniesz to w firmie TAM w Katowicach (link na stronie) lub na allegro
P.S.
Jaką masz przyczepę ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 8:33, 19 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedno ,podobno musi byc adapter nie mozna miec w samochodzie 13 pinowego gniazda policja się czepia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobik
Gość
|
Wysłany: Pon 16:32, 19 Gru 2005 Temat postu: Gniazdo.... |
|
|
Witam !!!
Owszem można.
W chwili obecnej obowiązują dwa satandarty gniazd. Dwóch moich znajomych zamontowali w nowych samochodach haki i robili to w ASO swoich marek.... obaj mieli podłączenie "euro" czyli 13pin. Dodając iż Nasz wspólny kolega Janusz w swoim samochodzie obecnie też posiada gniazdo 13pin.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 22:49, 20 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie za informacje o tym gniazdku. Będę zakładał na wiosnę hak z gniazdem, więc postaram się o to 13-pinowe. Mam małą przyczepkę Niewiadów N126e i chyba może korzystać z tego gniazda, to informację od nim dostałem od poprzedniego właściciela. Odwiedzę go wkrótce na pewno, więc się dowiem. Dzięki za odpowiedź! Pozdrawiam, Adriano
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
Administrator
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:25, 21 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
NO PROBLEM )
Polecamy się na przyszłość !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 13:00, 31 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
W przypadku montażu gniazda 13 pinowego i wykorzystywania funkcji ładowania akumulatora w przyczepie z alternatora samochodu, prąd na odpowiedni pin w gnieździe (nie pamiętam w tej chwili który) musi być podany kablem o przekróju przynajmniej 2,5 mm2 oraz wzięty z odpowiedniego zacisku w pobliżu alternatora. Zbyt duży spadek napiecia na przewodzie do ładowania akumulatora może spowodować brak ładowania . Sam tego doświadczyłem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
Administrator
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:11, 31 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Dobrze wiedzieć, że trzeba ciągnąć specjalny przewód od alternatora !!!
Schemat podłączenia zarówno gniazda jak i wtyczki (7 pin oraz 13 pin) jest na mojej www w dziale <porady techniczne> Hmm...może się powtrarzam
Zapraszam
.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 22:48, 31 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Przepraszam , poprzedni post jest mój. nie umiałem też znaleźć na forum schematu gniazda 13pin. Widać ,że trochę techniki komputerowej i się gubię.
Kabel może być ciągnięty do akumulatora samochodu - ale powinien być rozłaczany wyłącznikem zapłonu. W swoim samochodzie zastosowałem dodatkowy przekaźnik do podłaczenia zasilania do przyczepy sterowany stacyjką. Musiałem tak zrobić ze względu na skomplikowaną budowę samochodu (magistrala CAN). Trzeba pamiętać ,że prad ładowania akumulatora wynosi parę amper.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 14:22, 01 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witam,
Kaimar, czy z tą magistralą chodzi o samochody peugeot/citroen/renault. Sam posiadam renault i z Lepciakiem chciałym zastosować jego rozwiązania do podłączenia w przyczepie akumulatora, ale obawiam się, że ze względu na elektrykę w moim wozie będzie problem. Możesz więcej szczegółów podać?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 22:01, 01 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
hej.
Mój problem polegał na tym, że gdy robiłem podłączenie haka, samochód był jeszcze na gwarancji. Musiałem to zrobić w miarę dyskretnie. W samchodach koncernu PSA wszystkim steruje moduł BSI. Do niego dochodzi zasilanie i wychodzi prąd do poszczególnych odbiorników. Sygnały z różnych czujników itp wchodzą magistralą CAN. Korzystając ze schematu podłączyłem się do głównego kabla zasilającego (za głównym bezpiecznikiem). Przez przekaźnik (chyba z poloneza) kablem o przekroju 2,5 albo nawet 4 mm2 (nie pamiętam) do gniazda 13-pin. Przekaźnik schowany jest pod deską rozdzielczą. Cewkę przekażnika podłączyłem do kabla ze stacyjki na którym do BSI biegnie sygnał "zapłon". W ten sposób ładowanie działa tylko po włączeniu zapłonu. Natomiast do lodówki wykorzystałem napięcie z kostki ukrytej pod tapicerką bagażnika a opisanej na schemacie jako zasilanie akcesoriów. Napięcie pojawia się po przekręceniu stacyjki do pozycji pierwszej ale jeszcze nie zapłonu. Zasilane też jest wtedy radio. W liczniku zapala się wtedy kontrolka ostrzegająca o niebezpieczeństwie rozładowania akumulatora. Takie rozwiązanie jest bardzo wygodne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 22:10, 01 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Mój wóz tez jest na gwarancji. Najchętniej ze względu na nią zleciłbym to ASO, ale niestety wiedza ludzi, którzy teoretycznie powinni takie rzeczy wiedzieć jest bliska zeru. Juz na tym forum pisałem, że każde niestandardowe pytanie kończy sie odpowiedzią "nie wiem".
Jestem pewien, ze gdybym pojechal do ASO renault i pokazał Wasze roziwązania (Lepciaka i Twoje) nie wiedzieliby gdzie co podłaczyć.
Druga sprawa: skąd miałeś tak szczegółowe schematy elektryki swojego wozu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 8:45, 02 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Jak to się mówi ASO to zło !
Niestety mało jest dobrych fachowców - człowiek sam się musi we wszystkim orentować i robić - bo inaczej to nie dość, ze kupe kasy wezmą to jeszcze spaprają robotę .
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|