Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl  !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas
Przyczepy,porady, technika,dowcipy, spotkania i inne.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Schemat elektryczny przyczepy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:22, 29 Mar 2006    Temat postu: Schemat elektryczny przyczepy

Hejka....
Nie jestem elektrykiem, ale prądu się nie boję i kiedyś tak rozmyślając o elektryce w przyczepie zrobiłem schemat elektryczny.
Jest to schemat podłączenie w przyczepie zasilania 230V, 12V z akumulatora w przyczepie i 12V z akumulatora w samochodzie z doładowywaniem akumulatora w przyczepie.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pewnie jakieś zmiany trzeba wprowadzić, więc proszę nadwornego elektryka o poprawę tego schematu !!
Umieścimy go na www i inni będą mogli z tego kożystać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 12:43, 31 Mar 2006    Temat postu:

Witam.
Jestem tu nowy ale mam nadzieję, że nie pogniewacie się gdy się trochę pomadrzę. Na prądzie trochę sie znam. Postaram się tu wrzucić schemat mojej przyczepy po dołożeniu akumulatora ale to za jakiś czas. Ale na razie uwagi do schematu gucia.
- schemat nie zabezpiecza przed poborem prądu z akumulatora przyczepy przez rozrusznik samochodu. Może skończyć się to pożarem
- domyślam się, że nieopisany przełącznik w samochodzie to wyłącznik zapłonu. Jeżeli nie, to brak zabezpieczenia przed rozładowaniem akumulatora pojazdu. Na postoju powinniśmy czerpać prąd tylko z aku przyczepy. Wtedy zawsze odpalimy samochód po urlopie.
- podczas pracy przetwornicy z akumulatora niepotrzebnie jest zasilany prostownik
- możliwe jest podłączenie wyjścia z przetwornicy do sieci 230v. Może to się skończyć źle.
- przy pracy przetwornicy z akumulatora na bolcach wtyczki kabla przyłączeniowego do sieci może pojawić sie napięcie niebezpieczne dla zycia.
- nie wiem co oznacza duży plus na jednej z linii u góry.Zasilania lodówki? . Mały plus to pewnie pozostałe odbiorniki 12V.
Na razie tyle mądrzenia. Ale temat podjęty przez Gucia bardzo jest bardzo istotny i mam nadzieję, że drogą dyskusji na forun dojdziemy do idealnego schematu. podejrzewam że wielu użytkowników starszych przyczep bedzie chciało usprawnić instalację w swoich przyczepach. Polecam wszyskim przejście na gniazda 13 pinowe , które zostały specjalnie zaprojektowane dla przyczep kampingowych.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:51, 31 Mar 2006    Temat postu:

Witam !!!

Schemat wrzuciłem, po to aby można było podyskutować na ten temat Smile
Jeżeli możesz, to przerób go w odpowiedni sposób, lub najlepiej podrzuć swój !!
Zawsze to będzie lepiej zrobione niż moje wypociny Smile

Nie mam wykształcenia elektrycznego, i tak siedziałem, myślałem i wymyśliłem, a jakie tego skutki...... poprawcie schemat, to nie będzie żadnych skutków Wink

P.S.
Czemu się nie zarejestrujesz ?

.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 22:24, 31 Mar 2006    Temat postu:

Przepraszam, ostatni wpis był mój. Nie zauważyłem ,że jestem nie zalogowany. Embarassed
Schemat chętnie zamieszczę ale proszę o cierpliwość. Muszę go przerysować bo te gryzmoły na kartce nie nadają się do pokazywania. Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:27, 01 Kwi 2006    Temat postu:

Hehe....spoko Wink
Mamy czas, więc poczekamy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 10:25, 01 Kwi 2006    Temat postu:

W swoim samochodzie mam wyłącznik między aku samochodowym 8 (na Gucia schemacie) którym odcinam zasilanie przyczepy przez gniazdo 6. Jeżeli odstawiam zestaw auto-przyczepa na parkingu aby wypuścić się na zakupy lub zwiedzanie, po prostu wyłączam zasilanie aby nie wyładować akumulatora samochodowego a lodówce to nie zaszkodzi. Omawianym wyłacznikiem przy wariancie z akumulatorem zainstalowanym w przyczepie odłączam aku przy rozruchu samochodu oraz odłączam ładowanie kiedy przelot trwa dłużej i elektrolit w przyczepie mógłby się zagotować.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin