|
Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Przyczepy,porady, technika,dowcipy, spotkania i inne.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PabloB
Moderator
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec (SO) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:35, 27 Cze 2010 Temat postu: Owiewka dachowa |
|
|
Witam koleżanki i kolegów!
Chciałby przedstawić (przypomnieć) dzisiaj kwestię montowania owiewki dachowej podczas holowania naszego zestawu.
Poniższe zainteresować może szczególnie posiadaczy przyczep starszego typu, które z uwagi na swój kształt powodują
duże opory areodynamiczne.
Swego czasu w sklepach motoryzacyjnych można było kupić różnego rodzaju owiewki (spojlery) dachowe.
W chwili obecnej prawie nie do zdobycia. Pozostaje chyba jedynie forma zamówienia lub wyrób własny.
Owiewki te montowane są za pomocą uchwytów do relingów lub dachu pojazdu.
Owiewka taka odpowiednio kieruje strugę powietrza i zmniejsza opory aerodynamiczne wywołane przez przednią ścianę
przyczepy oraz niweluje zawirowania powietrza pomiędzy samochodem a przyczepą.
Podczas dłuższych przejazdów użycie takiej owiewki może spowodować, zdecydowanie zmniejszeniu zużycie paliwa.
Jak to wygląda u mnie przedstawiam na poniższych zdjęciach:
[link widoczny dla zalogowanych], [link widoczny dla zalogowanych], [link widoczny dla zalogowanych].
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PabloB dnia Nie 19:15, 27 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
Administrator
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:26, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Wczoraj miałeś okazję zrobić pierwszy kurs z owiewką i przyczepą razem. Opisz jakie wrażenia ! Czy jest odczuwalna różnica pomiędzy jazdą z i bez owiewki ?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PabloB
Moderator
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec (SO) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:08, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Tyle teorii teraz czas na praktykę.
Jadąc przyczepą bez owiewki wyraźnie czułem opór powietrza (nie mówię tu o masie przyczepy). Opór ten wzrastał wprost proporcjonalnie do prędkości zestawu.
W tym miejscu muszę zaznaczyć, że przyczepa jest kształtem zbliżona do sześcianu. Przy prędkości 80 km/h można powiedzieć, że czułem się jakbym miał podpięty spadochron.
Wczoraj zamontowałem owiewkę starałem ją ustawić ("na oko") tak aby powietrze opływało przyczepę.
Pierwsze wrażenia z jazdy zestawu z owiewką.
Zestaw wyraźnie żwawiej się porusza i prowadzi się bardzo dobrze. Bez problemu (przy podobnej ilości obrotów silnika) uzyskiwałem większe prędkości.
Musze przyznać, że odczucie "podpiętego spadochrony"pojawia się dopiero przy duuużo większych prędkościach. Tyle na chwilę obecną.
Dodatkowe informacje przekażę jak tylko dłużej pojeżdżę z zestawem. Jak na razie same plusy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PabloB dnia Nie 20:52, 27 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
Administrator
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:53, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No i to chodzi !!
Najważniejsza jest praktyka, a nie teoria
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 15:39, 29 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Tatuś podpowiedział źie nazywa sie to deflektor strugi powietrza lub opływowy,stosowany powszechnie w żeglarstwie ( Gucio Ty wiesz,samoster lub strumienica spenia swoje zadanie odchylania strugi powietrza w żądanym kierunku, zaadoptowano go do potrzeb poj.samochodowych przy dużych zmianach gabarytu zespołu poj.
trzeba jednak zachować odpowiedni kąt natarcia deflektora,zbyt mały powoduje hmmm właściwie nic nie powoduje ale ładnie wygląda,zbyt duży powoduje powstanie podciśnienia miedzy pojazdem ciągnącym a holowanym ,zbytnie " przyssanie" zespołu poj.pobiera moc z prędkości i wyrównywanie tego ciśnienia, kosztuje dodatkowe litry paliwa,odpowiedni wzór do nachylenia kątu deflektora pewnie jest gdzieś w googlach,nie wiem gdzie,wiem że odpowiednie dobranie nachylenia daje duże oszczędności w mocy silnika i jednocześnie w zużyciu paliwa,hmmm tyle tatuś pamięta z szkoły ale ja wogóle ne wiem ćio tio źniaćy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
Administrator
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:44, 29 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Michaś.... Nauczyłeś się już bardzo ładnie pisać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PabloB
Moderator
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec (SO) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:59, 29 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No nie !! Wakacje są !! A Wy tu o deflektorach, obliczeniach jakowyś rozprawiacie....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
Administrator
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:35, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No ale dobrze mówi
Jeżeli się ustawi nieumiejętnie, to albo nic to nie da, albo skutek będzie wprost odwrotny do zamierzonego
Rozwiązanie.... udać się całym zestawem i owiewką (deflektorem) do najbliższego tunelu aerodynamicznego i tam sprawdzić przepływ strug powietrza. To samo można spokojnie zrobić bez tunelu, ale należy wtedy zanurzyć cały zestaw w kanale z wodą (czystą) o jakimś tam przepływie (woda musi być cały czas w ruchu). Oczywiście zestaw musi być ustawiony w kierunku przeciwnym do nurtu/prądu wody i w celu sprawdzenia przepływu aerodynamicznego deflektora należy przed zestawem wypuścić do wody inną ciecz zabarwioną aby było widać jaki jest przepływ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PabloB
Moderator
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec (SO) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:11, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Aha... ergo! Jak chcemy pojechać na wakacje to:
1. nie jedziemy nad morze,
2. nie jedziemy nad jeziora,
3. jedziemy nad rzekę o bystrym nurcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
Administrator
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:21, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
I o czystej wodzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PabloB
Moderator
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec (SO) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:09, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Boję się zapytać o jaką to inną ciecz zabarwioną się rozchodzi
Bo na basenach jest to zabronione
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
Administrator
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:27, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Każda, ale widoczna w wodzie czystej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert
Klubowicz
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:55, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ale, ale . Jest rozwiązanie znacznie tańsze. Nie trzeba rzeki, wątpliwej jakości cieczy, tuneli aerodynamicznych. Wystarczy 2zł i karcher na myjni bezdotykowej... Uczcie sie bo wiecznie żył nie będe
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez robert dnia Śro 20:55, 30 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JanuszB
Administrator
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2266
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: IMIELIN (SBL) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:01, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No Żabcia zabłysłeś myślę że zasłużyłeś na browara
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|