Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl  !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas
Przyczepy,porady, technika,dowcipy, spotkania i inne.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ogrzewanie gazowe
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 21:18, 28 Lut 2006    Temat postu: ogrzewanie gazowe

Mam problem,może ktoś pomoże.Dzisiaj chciałem zobaczyć jak sprawdza się ogrzewanie gazowe w przyczepie na mrozie(-4).Pierwszy raz uruchomiłem piec w tak niskiej temperaturze i byłem mile zaskoczony,za kilka minut w przyczepie był taki upał jak latem.I tutaj zaczął się mój problem,mimo zmniejszania temperatury pokrętłem piec grzał coraz mocniej,tak zaczął się rozgrzewać że aż go wyłączyłem.ściągnąłem przednią obudowę i zobaczyłem tam taki czujnik na drucie przy samej podłodze.Ja podejrzewam że jest to czujnik temperatury.Jako że podłoga była zimna więc cały czas piec grzał na ful mimo ze zmniejszyłem zakres temperatury.Czy ktoś zna się coś na tym i może potwierdzić moje przypuszczenia ,czy muszę sie martwić ze cos jest jednak popsute?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jon104




Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 8:27, 01 Mar 2006    Temat postu:

Nie wiem jak w Twoim modelu pieca, ale u mnie dłuższe grzanie bez włączenia dmuchawy (rozprowadzenia) ciepłego powietrza też powoduje nieco zbyt duże nagrzanie pieca.
Jednak kręcenie pokrętłem na obudowie pieca daje jednoznaczne efekty w postaci zmniejszenia płomienia.
Aha, jeszcze jedno. Gdzieś się doczytałem, że w okresie zimowym powinno się zmienić kominek (końcówkę) z klasycznego

[link widoczny dla zalogowanych]

na taką, która bardziej tłumi spaliny?

[link widoczny dla zalogowanych]

Może to to?

W każdym razie w mojej przyczepce były obie końcówki więc je stosuję Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 13:43, 01 Mar 2006    Temat postu:

Z tą końcówką to może być racja. Bo gdy przy dodatniej temperaturze piec chodzi normalnie.To na mrozie zaczyna w nim tak huczeć jakby chodził jakiś silnik.Widocznie jest za duża różnica temperatur i powstaje za duży ciąg spalin,a że ja niemam rozprowadzania ciepłego powietrza więc piec się przegrzewa(widocznie regulacja temperatury działa,tylko że już na małym płomieniu powstaje taki ciąg).Niewiem tylko do czego jest ten termiczny czujnik.Ciągnie się na drucie od regulatora dopływu gazu i jest przymocowany w obudowie pieca na podłodze przyczepy.Gdy czas pozwoli to porobię zdjęcia
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:08, 01 Mar 2006    Temat postu:

Można jeszcze skontaktować się z którąś z firm zajmujących się naprawą:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Może w której z tych firm udzielą pomocy ?!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 17:57, 05 Mar 2006    Temat postu: Pomoc techniczna

Przyczyną nadmiernego nagrzewania wnętrza przyczepy jest najprawdopodobniej uszkodzenie (albo zupełny jego brak) termostatu do regulacji temperatury w przyczepie. Termostat powinien być zainstalowany na wysokości około 1,5 m w miejscu do którego nie dopływa bezpośrednio ogrzane powietrze gnane wentylatorem palnika. Nie ma konieczności wymiany dysz - palnik za długo pracuje bez wyłączenia, rozgrzewa osłonę dyszy i stąd ten dźwięk. Być może palnik jest za duży do tego modelu przyczepy i trzeba po prostu zmniejszyć mu ilość doprowadzanego gazu - jest to czynność jednorazowa niezależna od pory roku. W razie czego mam taki termostat gdyż często montuję lub naprawiam ogrzewanie na ropę w ciężarówkach.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 19:19, 19 Mar 2006    Temat postu:

Termostat do regulacji temperatury przy stosowaniu w przyczepie obojętnie jakiego rodzaju ogrzewania (elektrycznego, gazowego)powinien być podobny do przedstawionego. W zależności od modelu ogrzewacza wykorzystuje się potrzebną ilość funkcji zainstalowanych w termostacie. Jeżeli w przyczepie z ogrzewaniem takiego urządzenia nie ma to być może poprzedni właściciel zdemontował je kiedy uległo uszkodzeniu albo nie było go wcale bo montujący ogrzewacz chciał parę groszy zaoszczędzić.
[link widoczny dla zalogowanych]
Brak sprawnego termostatu może spowodować nawet zapalenie się przyczepy.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:28, 19 Mar 2006    Temat postu:

Miałem dwie przyczepy z fabrycznym ogrzewaniem, oraz widziałem conajmniej dziesiątki z takim ogrzewaniem i żadna z nich nie posiadała termostatu !!

Wydaje mi się, że termostaty w przyczepach to wynalazek z lat 90 ubiegłego wieku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 8:11, 20 Mar 2006    Temat postu:

Termostat w przyczepie.
Gucio, skoro nie widziałeś termostatu w przyczepie to nie znaczy, że go tam nie ma. Przy gazowym ogrzewaniu mieszkania temperaurą w pomieszczeniu też steruje termostat który wcale nie musi być widoczny. Są układy sterowania nagrzewnicą bez termostatu ale one spotykane są niezmiernie żadko. Być może Gucio ma układ sterowania temperatury komputerem a wtedy ja się wyłączam.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 11:10, 20 Mar 2006    Temat postu:

Termostat to może być urządzenie wielkości 1/2 zapałki np te co są w grzałkach w akwariach tylko bi metal który można regulować ,tak że Robku nie musisz go widzieć a wydaje mi się że w każdej takiej instalacji być powinien,no kwestaia bezpieczeństwa
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:31, 20 Mar 2006    Temat postu:

Przepraszam, ale mowa jest o przedstawionym na fotce !!

Czyli taki, w którym ustawia się żądaną temperaturę i po jej osiągnięciu piecyk się wyłącza. Jest to urządzenie typu (wyłącz/załącz) I takiego do tej pory jeszcze w przyczepie nie widziałem, co nieznaczy, że takich nie ma, tylko najprawdopodobniej są w modelach TOPOWYCH, czyli droższych, lub nowszych.

Biorąc pod uwagę piecyk gazowy C.O. zapalany na wyłącznik piezoelektryczny, to po jego wyłączeniu jak się znowu załączy ?

We wszystkich piecykach są zabezpieczenia przeciw wypływowe gazu, oraz przeciw przegżaniu się, ale jest to wyłącznik typu wyłącz, a właściciel jak mu dupa zmarznie sam włączy Wink I można go nazwać termostatem/wyłącznikem/zabezpieczeniem AWARYJNYM lub BEZPIECZEŃSTWA !!!!
Więc nie udawadniajcie mi czegoś, co jest oczywiste !! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 19:18, 20 Mar 2006    Temat postu:

Gucio,
Rozpracowujemy temat termostatu w przyczepie a ten na zdjęciu służy jako przykład. Jeżeli nam coś zmarznie i chcemy aby było cieplej to włączamy nagrzewnicę którą wyłączy termostat po osiągnięciu w pomieszczeniu zadanej temperatury. Termostat o którym rozprawiamy będzie cyklicznie włączał nagrzewnicę po obniżeniu się temperatury w pomieszczeniu i wyłączy ją ponownie po osiągnięciu tej samej zadanej temperatury. Termostat będzie to robił niezależnie od twojej obecności w przyczepie. Jeżeli będzie Ci za gorąco to wyłączysz nagrzewnicę wyłącznikiem na amen lub obniżysz zadaną temperaturę na termostacie i wtedy nagrzewnica bedzie cyklicznie pracować dalej ale już na innej zadanej temperaturze. Natomiast jeżeli nawali lub jest niesprawny interesujący nas termostat to po osiągnięciu niebezpiecznie wysokiej temperatury nagrzewnicy - słychać wtedy dziwne buczenie palnika lub delikatny smród - inny termostat wyłączy nagrzewnicę awaryjnie i bez specjalnego rozblokowania termostatu awaryjnego nie jest możliwe ponowne uruchomienie ogrzewania. Wierzę, że opisałem to zrozumiale, a jeżeli Gucia nie przekonałem to przepraszam, może jestem w tym temacie za słaby.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:17, 20 Mar 2006    Temat postu:

No jednak mnie nie przekonałeś, bo .....


Kolega lepciak przedstawił fotkę z termostatem z regulacją temp. i napisał, że w każdym ogrzewaniu powinno być coś "podobnego"

Więc ja napisałem, że czegoś takiego, to jeszcze nie widziałem w przyczepie i możliwe, że jest to stosowane, ale w przyczepach z "wyższej" półki, lub nowocześniejszych !!

Co do samego termostatu nie mówię, że nie ma wogule, tylko że jest termostat BEZPIECZEŃSTWA, który wyłącza całkowicie dopływ gazu, a co za tym idzie wyłącza ogrzewanie i nie załącza go potem wcale. Aby załączyć piecyk ponownie, trzeba to zrobić osobiście. Obecnie mam ogrzewanie z zapłonem na baterię (nie wiem jak się dokładnie nazywa) i pewnie da się założyć tego typu termostat u mnie, ale są jeszcze piecyki z zapłonem piezoelektrycznym, gdzie trzeba nacisnąć guzik aby wytworzyć iskrę i przytrzymać kilka - kilkanaście sekund pokrętło regulacji ilości gazu. Jak zamontujesz tego typu termostat w takim piecyku ?

I tu jest problem o którym dyskutujemy, a widać, że nie dokońca mnie zrozumieliście !!!

Zgadzam się, że jest termostat BEZPIECZEŃSTWA, ale napewno nie we wszystkich jest termostat z regulacją temperatury !!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 21:39, 20 Mar 2006    Temat postu:

gucio napisał:
Jak zamontujesz tego typu termostat w takim piecyku ?



Wiesz to może być termostat, który steruje np dmuchawką przy piecyku i uruchamia ja kiedy w danym punkcie przyczepy nie ma wymaganej temperatury i chyba to by wystarczło (to jak w piecach centralnego ogrzewania)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 21:46, 20 Mar 2006    Temat postu:

A ten termostat co pokazał Lepciak to używany jest równiez w domu.Kolega ma w pokojach i ustawia nim kiedy grzejnik elektryczny ma sie uruchomić
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:00, 20 Mar 2006    Temat postu:

Oczywiście, że tak !!!
Ale zastosuj go do piecyka piezoelektrycznego !!!
Jeżeli da się, to chętnie zaznajomię się ze sposobem podłączenia !! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin