|
Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Przyczepy,porady, technika,dowcipy, spotkania i inne.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 9:21, 09 Lut 2006 Temat postu: ODWRÓCONA N 126e |
|
|
Szperając po sieci,znalazłem na holenderskiej stronie N 126e ,która miała odwróconą bude o 180 stopni.Moim zdaniem i zdaniem prznajmniej 2 kolegów jest to świetny pomysł,zmniejsza się opór , polepsza estetyka.Tylko zauważyłem 2 mankamenty :
1- wejście jest po odwrotnej stronie nie jest to utrudnienie na campingu ale gdyby się chciało wejśc do przyczepy podczas postoja na poboczu to dzwi otworza sie na droge,
2-nie wie czy nie trzeba dociążyć przy dyszlu ,aby nie doszło do wypięcia przyczepy podczas jazdy.
Reszta to kosmetyka przełożenie lamp ,kufra.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 10:35, 16 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jon104
Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 19:15, 09 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Świetne. Widziałem to już w innym wykonaniu, ale ta wersja jest daleko bardziej dopracowana. Przez 11 lat jazd z enką coś takiego chodziło mi po głowie, ale tylko podczas urlopu. Po powrocie wstawiało sie przyczepę do ogrodu i "nagle" robił się lipiec i czas wyjazdu na następny urlop i tak w kółko, więc zostału po staremu.
A tak serio to przeróbka sensowna, oczywiście oprócz drzwi (kierunku otwierania) no i trochę zabawy z instalacjami. Natomiast myślę, że z wyważeniem nie powinmo być problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 21:24, 09 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Wiesz ja się bardzo mocno nad tym zastanawiałem,ponieważ znalazłem tą przyczepe w momencie remontu mojej ,a że miałem odkrecone śruby łączące bude z podwoziem wystarczyło ją odwrócic bo nawet otwory posują ,ale powstrzymało mnie to, że ktoś to zaprojektował i pewnie miał jakieś powody aby właśnie w ten sposób przymocowac bude,chodziło mi o bezpieczeństwo.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jon104
Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 14:01, 10 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Prawde powiedzieć, to takie ustawienie jak fabryczne uważam za przeżytek epoki poprzedniej. Wydaje mi się, że śmiało mogłeś odwrócić swoją jak już była odkręcona, a oprócz kierunku otwierania drzwi (chociaz i tak rzadko na poboczu się staje - zawsze parkingi) to bezpieczeństwo chyba by nie ucierpiało. Ale up....liwy smerf mógby sie przyczepic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 16:19, 10 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Powiem ci ,że byliśmy z kolegą w Pajęcznie za Częstochową i tam gość na zawieszenie z kipa 440 nałożył bude z 132 w odwrotną strone.Raz go policja zatrzymała i podło pytanie odnoście trzemu dzwi są z tej strony co niepowinny a właściciel odpowiedział że to angielska wersja .
Tak wygladała ta 132 na podwoziu z kipa:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 10:37, 16 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
Administrator
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:21, 10 Lut 2006 Temat postu: Odwrucona .... |
|
|
marek_janusz napisał: | Wiesz ja się bardzo mocno nad tym zastanawiałem,ponieważ znalazłem tą przyczepe w momencie remontu mojej ,a że miałem odkrecone śruby łączące bude z podwoziem wystarczyło ją odwrócic bo nawet otwory posują ,ale powstrzymało mnie to, że ktoś to zaprojektował i pewnie miał jakieś powody aby właśnie w ten sposób przymocowac bude,chodziło mi o bezpieczeństwo. |
Już wysłałem zapytanie do Niewiadowa w tej sprawie Jak będzie odpowiedź, to dam znać !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 20:35, 10 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Ok czekam na newsa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 10:39, 16 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
A teraz już można u nas te przeróbki na allegro zobaczyć
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zyga
Gość
|
Wysłany: Pon 0:19, 07 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
hmm, nie wiem jak jest kiedy przyczepa jedzie za samochodem, ale gdyby rozpatrywać opór powietrza samej przyczepy, to jest on mniejszy kiedy przyczepa jedzie "w fabryczną" stronę - wtedy jej kształt jest zbliżony do kropli, która jak powszechnie wiadomo stawia najmniejszy opór aerodynamiczny na świecie
Jeśli się mylę to sprostujcie, bo buduje kampera na żuku i przyczepę ze skosem zamontowałbym przodem do tyłu.. wtedy i żuk będzie przypominał kroplę
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
Administrator
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:05, 07 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Prawdę mówiąc, to jak nie sprawdzimy tego w tunelu aerodynamicznym to się nie dowiemy
Muszę przyznać jednak, że kolega zyga ma swoją rację, ale.... kropla posiada spływ regularny do tyłu zarówno z góry patrząc jak i z dołu i a boku itp, itd, a przyczepa odwrócona tyłem ma ten spływ tylko z góry. Poza tym przyczepa jest (nie bójmy się tego nazwać) kanciasta z przodu a kropla wody ma piękne zaokrąglenia Więc różnice są, ale znowu ale Producent musiał się czymś sugerować stawiając budę niewiadówki w ten a nie inny sposób, pomimo iż zdrowy rozsądek i wygląd mówią co innego
P.S.
zyga.... pochwal się fotkami z budowy !!
Jak chcesz, to podeślij fotoreportaż z opisem to wrzucę na [link widoczny dla zalogowanych] do działu porady techniczne
.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zyga
Gość
|
Wysłany: Wto 0:50, 08 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
zaraz zaraz, nie tak prędko z tymi fotkami
Narazie jest tylko żuk, którego przygotowuję pod kampera: obniżam wszystko jak sie da, małe koła, szybki most, niskie sprężyny itd itp. Przyczepy jeszcze poszukuję. Nie mam dużych wymagań, musi być przede wszystkim super tania i mieć jakieś 4,5 m długości. czekam cieplejszych dni, zeby działać bo niestety musze wszystko robić na zewnątrz. A i budżet studencki spowalnia prace. Ale wszystko na dobrej drodze!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
Administrator
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:42, 08 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Hehe.... Więc jak zaczniesz prace, to cykaj fotki i podsyłaj
A co do przyczepy jaką szukasz... to czy aby nie za długa na żuka ?
Normalna paka w żuka ma jakieś 2.5m, więc 2m będzie Ci "zwisać" i może nawet przeważać kabinę !! No chyba, że masz jakiś patent, na przedłużenie ramy ?! Ale wtedy musiałbyś przedłużać wał kardana !! Chyba, że przerobisz napęd na przód !!
.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 19:21, 08 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
gucio napisał: |
Normalna paka w żuka ma jakieś 2.5m, więc 2m będzie Ci "zwisać"
|
Jeśli kolega nastawi się na N 126e to ona ma 280 cm więc tylko 30 cm, a tu próba takiego kampera [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 19:23, 08 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zyga
Gość
|
Wysłany: Wto 21:00, 08 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Przyczepa 4-4,5m będzie w sam raz. rozstaw osi w żuku będzie wydłużony poprzez dospawanie części ramy z innego żuka (razem z mocowaniem resorów). Wał napędowy można przedłużyć poprzez "ożenienie" dwóch rodzajów wałów stosowanych w żukach/nysach/warszawach: wału dzielonego i jednolitego-w wale dzielonym usuwamy tylną krótką część w miejsce której motujemy długą część wału jednolitego. W ten sposób mamy ok 80cm zwiększoną długość wału i za razem rozstaw osi. I to jest otymalne dla ok 4-metrowej przyczepy (koła żuka będą się chować we wnęki przyczepy). Dwumetrowy zwis nie jest straszny przy takim rozwiązaniu, bilans obciążenia żuka też dobry: z żuk zniknie "paka" (minus 150kg) z przyczepy podwozie (minus 100-150kg) więc realne obciązenie żuka będzie ok. 500-600kg. (ludzie wożą żukami po 1,5 tony, więc da radę
...Niwiadówki nie chcę pchać na żuka, bo jest dla mnie troche za mała, mam 186 wzrostu i chcę spać w miarę wyprostowany
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zyga
Gość
|
Wysłany: Wto 22:17, 15 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Trafiłem! Mam! będzie kamper!
kupiłem wczoraj przyczepę dokładnie taką jakiej szukałem, wilk safari 450 ))
Po sesji, za jakieś 3 tyg. ruszy budowa, chętnie się pochwalę jak już będzie coś widać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|