|
Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Przyczepy,porady, technika,dowcipy, spotkania i inne.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 12:34, 29 Mar 2006 Temat postu: N126N - remont oraz stabilizacja |
|
|
Witam,
Mam do dyspozycji przyczepe N126N, jest ona tak mniej wiecej z 89 roku, ale byla bardzo malo uzywana, bezwypadkowa, mysle ze przezyla z 6 wyjazdow wakacyjnych, i ma z 15 tys km przebiegu. Od kilku lat stoi pod chmurka (wiec jeszcze dokladnie nie zbadalem stanu tech.) ale tak mysle by ja zreanimowac i zaczac wykorzystywac. Jakies pojecie (male raczej) o carawaningu mam (kiedys ta wlasnie przyczepe zaciagnalem Polonezem do Francji)
Pytania mam takie: czy warto "wchodzic" w ten temat czy lepiej kupic jakas starszawa przyczepe "zachodnia" ?
Chce w "ence" zrobic remoncik (hamulce, opony i wszystko co trzeba) i smigac z nia w 2 osoby. Mysle tez o zalozeniu zaczepu ALKO ze stabilizacja (to AKS ?) na ile to pomaga w jezdzeniu ?? Pamietam ze ciagajac ta przyczepe Polonezem na autostradzie jak czasem "zapomnialem sie" lub trzeba bylo przyspieszyc dla wyprzedzenia tira to widok w lusterku byl mocno stresujacy ! Czy AKS zapobiega takim tancom przyczepki ? Mozna jechac tak ze 110 chociaz ? (no oczywiscie jesli droga dobra!) Moze sa jeszcze jakies inne sensowne rozwiazania stabilizujace ta przyczepke ?
Auto posiadam z benzynowym silnikiem 150KM wiec raczej nie poczuje on tak mocno ciezaru
Co myslicie o mojej koncepcji ? I ciekaw jestem czy duze beda koszty takie modenizacji enki (chcialbym ja tez z zewnatrz upodobnic do tych najnowszych n126n)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
Administrator
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:17, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Zachodnia przyczepa jest droga w ewentualnych naprawach poszycia !!
Jeżeli chodzi o hamulce, to napewno najtaniej wydzie w tej właśnie przyczepie, a dla dwóch osób to spokojnie wystarcza !!!
Co do zaczepu, to bardzo dobry pomysł i napewno zapobiegnie on tańcom
Z mojego jednak doświadczenia wiem, że niewiadówki lubią sobie potańczyć ze względu na zastosowaną oś, a odczułem to dopiero jak kupiłem moją pierwszą N-126e z osią na resorach i z amortyzatorami. Ta się trzymała drogi jak bolid F1 toru, do tej pory kilka razy ciągnąłem N-126 od zanajomych na oryginalnych osiach i nie powiem, że źle się jechało, ale po przejażdżce z moją pierwszą to różnica spora !!
Powinieneś być zadowolony z wyboru eNki !!
P.S.
Pochwal się swoimi 150 konikami !!!
.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 13:53, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
gucio napisał: | Jeżeli chodzi o hamulce, to napewno najtaniej wydzie w tej właśnie przyczepie, a dla dwóch osób to spokojnie wystarcza !!!
Co do zaczepu, to bardzo dobry pomysł i napewno zapobiegnie on tańcom
Z mojego jednak doświadczenia wiem, że niewiadówki lubią sobie potańczyć ze względu na zastosowaną oś, a odczułem to dopiero jak kupiłem moją pierwszą N-126e z osią na resorach i z amortyzatorami.
Powinieneś być zadowolony z wyboru eNki !!
P.S.
Pochwal się swoimi 150 konikami !!!
. |
Ta "moja" przyczepa to jest n126n czyli ta wieksza 3-4 osobowa, kiedys ta "najekskluzywniejsza" wiec chyba ma ona resory z amortyzatorami ? No hamulec najazdowy ma na pewno bo pamietam A mimo wszystko ona tanczyla, no fakt ze bylo to przy sporych predkosciach, dobrze ponad 100 km/h. Poniewaz dlugo stala pod chmura to mysle ze trzeba bedzie co najmniej zmienic opony, hamulce i pewnie amortyzatory - no i o tym AKS mysle. No i zobaczymy jak tam aktualnie stan wnetrza sie przedstawia.
A auto to Octavia 1.8 Turbo.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
Administrator
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:59, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Hehe.... nie ucz ojca dzieci robić !!
Wiem jak wygląda każda niewiadówka
I wiedz, że żadna niewiadówka nie ma resorów z amortyzatorami !!
One wszystkie mają osie na drążkach skrętnych bez amortyzatorów.
Resory i amory są w przyczepach przerabianych !!!
No przegląd trzeba zrobić !!
A przedewszystkim wolniej jeździć !!!!!!!
.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 14:03, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
gucio napisał: |
Resory i amory są w przyczepach przerabianych !!!
A przedewszystkim wolniej jeździć !!!!!!!
. |
A widzisz ! Ile taka przerobka kosztuje mniej wiecej ?
Jezdzic wolniej trzeba troche... Ale 70-80 nie dam rady jezdzic Dlatego planuje zrobienie enki "sportowej"
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
Administrator
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:11, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Trudno wycenić !!!
Musisz kupić rurę o odpowiedniej średnicy, aby wspawać w nią na ubu końcach piasty nadające się do Twoich bębnów i musisz też kupić resory oraz amortyzatory.
W mojej N-126e wszystko to zrobił poprzedni właściciel (bez hamulców) i zastosował amory i resory z malucha, a reszta, czyli robocizna, to musisz z warsztatem rozmawiać, lub panem Heniem z garażu co ma spawarkę, palnik i umiejętności !!!
A sportowej przyczepy i stylu jazdy niepopieram !!!!
Ba.... nawet piętnuję !!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Klubowicz
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Śro 14:23, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
gucio napisał: | Hehe.... nie ucz ojca dzieci robić !! |
Gucio i tu sie mocno mylisz!! Ja w poprzedniej 126e miałem oś skrętna z oryginalnie załozonymi amortyzatorami była to wersja która szła na zachód kupowana za dolary;) i ta obecna co mam 127 tez jest oryginalna oś skrętna z amortyzatorami i naprwde jest znacząca różnica w prowadzeniu z taką bez amortyzatorów, a o zaczepie ze stabilizacją tez myśle zeby załozyć bo w prowadzeniu jest (podobno bo sam nie miałem jeszcze takiej przyjemnosci w campingu, ale ciągłem kiedyś lawete z takim wynalazkiem) baardzo duza różnica na plus w prowadzeniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 14:26, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
gucio napisał: |
A sportowej przyczepy i stylu jazdy niepopieram !!!!
Ba.... nawet piętnuję !!!!!!
|
No nie chodzi mi o jazde 140km/h Chociaz.. na prawdziwych autostradach byloby to mile
Chodzi mi bardziej o mozliwosc bestresowej jazdy z predkoscia ok. 100km/h z chwilowa mozliwoscia przyspieszenia do np. 120 w razie potrzeby, glownie chodzi o wyprzedzenie tira czy autobusu i spokojnego powrocenia na swoj pas
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
Administrator
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:27, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Fakt zapomniałem o produkcji na "eksport", ale tam nie były wsadzane osie niewiadowskie prawda !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 14:39, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Bartek napisał: | o zaczepie ze stabilizacją tez myśle zeby załozyć bo w prowadzeniu jest (podobno bo sam nie miałem jeszcze takiej przyjemnosci w campingu, ale ciągłem kiedyś lawete z takim wynalazkiem) baardzo duza różnica na plus w prowadzeniu. |
Z tego co widzialem to kosztuje to chyba ok 750 zł, tak ? W sumie chyba warto tyle zainwestowac w swoje bezpieczenstwo nawet jakby to mialo sie przydac tylko raz w zyciu w jakiejs podbramkowej sytuacji...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 16:25, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
gucio napisał: | Fakt zapomniałem o produkcji na "eksport", ale tam nie były wsadzane osie niewiadowskie prawda !!! |
Raczej prawda! Według moich informacji tam było całe podwozie z AL-KO .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 16:27, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
perfex napisał: | Bartek napisał: | o zaczepie ze stabilizacją tez myśle zeby załozyć bo w prowadzeniu jest (podobno bo sam nie miałem jeszcze takiej przyjemnosci w campingu, ale ciągłem kiedyś lawete z takim wynalazkiem) baardzo duza różnica na plus w prowadzeniu. |
Z tego co widzialem to kosztuje to chyba ok 750 zł, tak ? W sumie chyba warto tyle zainwestowac w swoje bezpieczenstwo nawet jakby to mialo sie przydac tylko raz w zyciu w jakiejs podbramkowej sytuacji... |
Można poszukać ludzików co mają przyczepy na części. Używane kosztują około 300 zł - choć ostatnio na allegro widziałęm, że używka za prawi 450 zeta poszła.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
Administrator
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:45, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Może ten link w czymś pomoże ?!
[link widoczny dla zalogowanych]
Dodam, że kupując u nich przyczepę, przysyłają ją ciężarówką do PL w okolice Leszna za 400zł i najważniejsze mówią i piszą po Polsku !!!
A link do ich strony głównej to: [link widoczny dla zalogowanych]
.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jon104
Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 19:51, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
perfex napisał: |
No nie chodzi mi o jazde 140km/h Chociaz.. na prawdziwych autostradach byloby to mile
Chodzi mi bardziej o mozliwosc bestresowej jazdy z predkoscia ok. 100km/h z chwilowa mozliwoscia przyspieszenia do np. 120 w razie potrzeby, glownie chodzi o wyprzedzenie tira czy autobusu i spokojnego powrocenia na swoj pas |
A wiesz co sie dzieje jak się wyprzedzi TIR-a jeżeli to zrobisz przy 120km/h to zwiedzisz przyczepa nie tylko oba pasy w swoim kierunku
Można jechać przeszło 100 z eNka, ale tylko na baaardzo dobrej drodze i zadnych, nawet mało gwałtownych manewrów (no i oczywiscie z pilnym baczeniem czy np. nie kończy się ściana lasu.)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Klubowicz
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Śro 20:15, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
gucio napisał: | Fakt zapomniałem o produkcji na "eksport", ale tam nie były wsadzane osie niewiadowskie prawda !!! |
Hehehe cyli nie wiesz jak wygląda kazda niewiadówka
Sam nie wiem jaka tam jest oś tzn jakie firmy, ale jest zdecydowanie lepsza od tradycyjnej. Nad tym stabilizatorem myśle coraz poważniej ale najlepiej to się ciagnie przyczepki dwuosiowe one podczas jazdy sa jak przyklejone do jezdni...ale aż tak to sie niewiadówki nie da przerobić niesytety
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|