|
Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Przyczepy,porady, technika,dowcipy, spotkania i inne.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 17:42, 29 Maj 2006 Temat postu: Bagażnik dachowy - mniejsze opory powietrza? |
|
|
Witam, jak w temacie.. Właśnie ,czy założenie bagażnika dachowego zmniejszy opory powietrza które uderza w czasie jazdy w przyczepę ? Najistotniejsze to to, czy zmniejszy się zużycie paliwa?
Czy ktoś z Was to juz sprawdzał?
W czasie ciągnięcia przyczepy (masa 695kg) moja Toyota Avensis 1,6 wykazała apetyt na paliwo na poziomie 11,5l , a bez przyczepy 6,3 l . Trochę sie podłamałem.
A co tu mówić o całkowitym załadowanu przed wyjazdem.....
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
Administrator
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:50, 29 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
No to może Cię podłamię bardziej
moje VOLVO 740 silnik 2300 ccm B+LPG
- bez przyczepy z prędkością do 120km/h w trasie spala 11l LPG/100km,
- z przyczepą ale nie przekraczając 90km/h spala 11l LPG/100km
- no i nie przekraczając 120km/h bez przyczepy na autostradzie 9l LPG/100km (sprawdzone dzisiaj) trasa Katowice-Oława i zpowrotem !!
.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 18:53, 29 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
VVTi - zmienne fazy rozrządu może nie moga się w tym wszystkim połapać poza tym są to silniki dość mocno wyśrubowane jeśli chodzi o ilość KM, a jeśli silnik ma więcej KM tym chyba gorszy momęt - przynajmnie coś takiego słyszałem
Może w tym coś jest
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 19:01, 29 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedzi, a co z tym bagażnikiem zakładać czy nie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 21:16, 29 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Nie zakładaj bagaznika bo będzie jeszcze gorzej. Opory powietrza może zmniejszyć trochę spojler dachowy ale z tym sprawa jest o tyle trudna,że żle dobrany i ustawiony może pogorszyć opory powietrza. Mnie też samochód z przyczepą (1,6 benzyna 110KM) pali ponad 11 i nie uważam tej wartości za szokującą. A dużo zależy od prędkości jazdy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 7:14, 30 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Cześć !
Testowałem powyższy temat tj. jazdy ze spojlerem na dachu samochodu - efekt ok
0,5 l / 100km jestem do przodu.( Czyli 2 zł na 100km / trasa 1000 km = 20 zł i teraz zasadnicze pytanie czy warto sobie zawracać głowę - kazdy oceni sam )
Natomiast tak jak wspomniał Kaimar spojler musi być w miarę dobrany i odpowiednio ustawiony. Wydaje mi się że takie wynalazki na pewno nie sprawdzą się we wszystkich sedanach gdyż odległość pomiędzy spojlerem a przednia scianą przyczepy jest zbyt duża.Robiłem próby w swoim zestawie przesuwając połorzenie spojlera wzdłuż relingów a póżniej strugą z Karchera symulowałem pęd powietrza .
Najbardziej korzystny opływ powstawał gdy spojler znajdował się na samym końcu.
To tyle co moge powiedzieć na ten temat.
Waldek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 8:13, 30 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
mam artykuł z wynikami badań aerodynamicznych zestawu n126+FSO1500 czyli sedan. Twoje Waldku badania karcherem są tak samo skuteczne jak badania w tunelu aerodynamicznym na politechnice. Brawo Waldku. W czasie tych badań też ustalono, że najlepszym dla montażu spojlera jest tył dachu. Istotne też było było pochylenie spojlera, od pewnego kąta następował wzrost zużycia paliwa. Przy najlepszym kącie oszczędność paliwa przy stałej prędkości 80 km/h wyniosła o ile pamiętam 14% co też pokrywa się z Twoimi doświadczeniami.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 8:23, 30 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Waldek, ale przy takim testowaniu musisz uwzględnić prędkość. Wydajność spojlera w funkcji odległości jego od przyczepy będzie również zależała od prędkości. Tak więc przy testowaniu prędkość wyrzucanej wody z karchera musi być odpowiednio dobrana. Nie mniej jednak intuicyjnie należałoby ustawić spojler na końcu samochodu (bliżej przyczepy).
Do tej pory jeździłem z boksem dachowym, od tego roku posiadając przyczepę już nie mam tej konieczności. Jednak nie zauważyłem szczególnie zwiększonego zużycia, tzn. wpływ boksu przy "urlopowym" obładowaniu samochodu (~200kg ładunku + ludzie) był niezauważalny. Jeżdżąć Nubirą kombi + boks nie odczuwałem nawet bocznych podmuchów, ale jadąc już Scenic'iem + boks, który jest wyższy boczne silne wiatry dawało się odczuć.
Wg. mnie jest możliwość, że boks dachowy poprawi areodynamikę zestawu, ale również może ją pogorszyć (np. zawirowania powietrza za boksem, tj. między boksem a przyczepą). Posiadam boks o dość opływowym kształcie o ponad 2 metrowej długości (thule evolution 900, tu można zobaczyć [link widoczny dla zalogowanych]) i być może taki boks by pomógł (działałby na zasadzie spojlera umieszczonego blisko przyczepy). Ale są boksy krótkie, mało areodynamiczne i podejrzewam, że te niewiele pomogą. Odporność na boczne wiatry pogorszy się nieznacznie, bo przyczepa jest już wystarczającym żaglem.
Osobiście, mając boks nie planuję zakładania go przy ciągnięciu przyczepy. Rozważając już wcześniej za i przeciw uznałem, że równie dobrze moze być gorzej jak i lepiej. Są to też dodatkowe kilogramy, w moim przypadku ~27kg (boks + bagażnik bazowy)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 14:13, 30 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | daria : Witam, jak w temacie.. Właśnie ,czy założenie bagażnika dachowego zmniejszy opory powietrza które uderza w czasie jazdy w przyczepę ? Najistotniejsze to to, czy zmniejszy się zużycie paliwa?
Czy ktoś z Was to juz sprawdzał?
W czasie ciągnięcia przyczepy (masa 695kg) moja Toyota Avensis 1,6 wykazała apetyt na paliwo na poziomie 11,5l , a bez przyczepy 6,3 l . Trochę sie podłamałem. Sad
A co tu mówić o całkowitym załadowanu przed wyjazdem.....
_________________
Zielony.... ale już posiadacz przyczepy. Beyerland Sprinter 350-2 ! |
Tak prawdę mówiąc Toyota Avensis 1,6 z przyczepą to jest dla tej masy samochodu duży wysiłek, a spalanie : toyoty tak mają ! Ja mniałem z 2.0 w benzynie i potrafiła mi palić w mnieście nawet do 16l/100km bez przyczepy, a w trasie prędkością do 110km to i 7,8l/km (ale taka prędkość mnie usypia jadąc taką limuzyną). To już nie są japośkie samochody tylko składaki na chińskich częściach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|