Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl  !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas
Przyczepy,porady, technika,dowcipy, spotkania i inne.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bagażnik dachowy - mniejsze opory powietrza?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 17:42, 29 Maj 2006    Temat postu: Bagażnik dachowy - mniejsze opory powietrza?

Witam, jak w temacie.. Właśnie ,czy założenie bagażnika dachowego zmniejszy opory powietrza które uderza w czasie jazdy w przyczepę ? Najistotniejsze to to, czy zmniejszy się zużycie paliwa?

Czy ktoś z Was to juz sprawdzał?

W czasie ciągnięcia przyczepy (masa 695kg) moja Toyota Avensis 1,6 wykazała apetyt na paliwo na poziomie 11,5l , a bez przyczepy 6,3 l . Trochę sie podłamałem. Sad

A co tu mówić o całkowitym załadowanu przed wyjazdem.....
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:50, 29 Maj 2006    Temat postu:

No to może Cię podłamię bardziej Wink

moje VOLVO 740 silnik 2300 ccm B+LPG
- bez przyczepy z prędkością do 120km/h w trasie spala 11l LPG/100km,
- z przyczepą ale nie przekraczając 90km/h spala 11l LPG/100km
- no i nie przekraczając 120km/h bez przyczepy na autostradzie 9l LPG/100km (sprawdzone dzisiaj) Smile trasa Katowice-Oława i zpowrotem !!


.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 18:53, 29 Maj 2006    Temat postu:

VVTi - zmienne fazy rozrządu może nie moga się w tym wszystkim połapać poza tym są to silniki dość mocno wyśrubowane jeśli chodzi o ilość KM, a jeśli silnik ma więcej KM tym chyba gorszy momęt - przynajmnie coś takiego słyszałem

Może w tym coś jest Cool
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 19:01, 29 Maj 2006    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi, a co z tym bagażnikiem zakładać czy nie?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 21:16, 29 Maj 2006    Temat postu:

Nie zakładaj bagaznika bo będzie jeszcze gorzej. Opory powietrza może zmniejszyć trochę spojler dachowy ale z tym sprawa jest o tyle trudna,że żle dobrany i ustawiony może pogorszyć opory powietrza. Mnie też samochód z przyczepą (1,6 benzyna 110KM) pali ponad 11 i nie uważam tej wartości za szokującą. A dużo zależy od prędkości jazdy.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 7:14, 30 Maj 2006    Temat postu:

Cześć !
Testowałem powyższy temat tj. jazdy ze spojlerem na dachu samochodu - efekt ok
0,5 l / 100km jestem do przodu.( Czyli 2 zł na 100km / trasa 1000 km = 20 zł i teraz zasadnicze pytanie czy warto sobie zawracać głowę - kazdy oceni sam )
Natomiast tak jak wspomniał Kaimar spojler musi być w miarę dobrany i odpowiednio ustawiony. Wydaje mi się że takie wynalazki na pewno nie sprawdzą się we wszystkich sedanach gdyż odległość pomiędzy spojlerem a przednia scianą przyczepy jest zbyt duża.Robiłem próby w swoim zestawie przesuwając połorzenie spojlera wzdłuż relingów a póżniej strugą z Karchera symulowałem pęd powietrza .
Najbardziej korzystny opływ powstawał gdy spojler znajdował się na samym końcu.
To tyle co moge powiedzieć na ten temat.
Waldek
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 8:13, 30 Maj 2006    Temat postu:

mam artykuł z wynikami badań aerodynamicznych zestawu n126+FSO1500 czyli sedan. Twoje Waldku badania karcherem są tak samo skuteczne jak badania w tunelu aerodynamicznym na politechnice. Brawo Waldku. W czasie tych badań też ustalono, że najlepszym dla montażu spojlera jest tył dachu. Istotne też było było pochylenie spojlera, od pewnego kąta następował wzrost zużycia paliwa. Przy najlepszym kącie oszczędność paliwa przy stałej prędkości 80 km/h wyniosła o ile pamiętam 14% co też pokrywa się z Twoimi doświadczeniami.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 8:23, 30 Maj 2006    Temat postu:

Waldek, ale przy takim testowaniu musisz uwzględnić prędkość. Wydajność spojlera w funkcji odległości jego od przyczepy będzie również zależała od prędkości. Tak więc przy testowaniu prędkość wyrzucanej wody z karchera musi być odpowiednio dobrana. Nie mniej jednak intuicyjnie należałoby ustawić spojler na końcu samochodu (bliżej przyczepy).
Do tej pory jeździłem z boksem dachowym, od tego roku posiadając przyczepę już nie mam tej konieczności. Jednak nie zauważyłem szczególnie zwiększonego zużycia, tzn. wpływ boksu przy "urlopowym" obładowaniu samochodu (~200kg ładunku + ludzie) był niezauważalny. Jeżdżąć Nubirą kombi + boks nie odczuwałem nawet bocznych podmuchów, ale jadąc już Scenic'iem + boks, który jest wyższy boczne silne wiatry dawało się odczuć.
Wg. mnie jest możliwość, że boks dachowy poprawi areodynamikę zestawu, ale również może ją pogorszyć (np. zawirowania powietrza za boksem, tj. między boksem a przyczepą). Posiadam boks o dość opływowym kształcie o ponad 2 metrowej długości (thule evolution 900, tu można zobaczyć [link widoczny dla zalogowanych]) i być może taki boks by pomógł (działałby na zasadzie spojlera umieszczonego blisko przyczepy). Ale są boksy krótkie, mało areodynamiczne i podejrzewam, że te niewiele pomogą. Odporność na boczne wiatry pogorszy się nieznacznie, bo przyczepa jest już wystarczającym żaglem.

Osobiście, mając boks nie planuję zakładania go przy ciągnięciu przyczepy. Rozważając już wcześniej za i przeciw uznałem, że równie dobrze moze być gorzej jak i lepiej. Są to też dodatkowe kilogramy, w moim przypadku ~27kg (boks + bagażnik bazowy)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 14:13, 30 Maj 2006    Temat postu:

Cytat:
daria : Witam, jak w temacie.. Właśnie ,czy założenie bagażnika dachowego zmniejszy opory powietrza które uderza w czasie jazdy w przyczepę ? Najistotniejsze to to, czy zmniejszy się zużycie paliwa?

Czy ktoś z Was to juz sprawdzał?

W czasie ciągnięcia przyczepy (masa 695kg) moja Toyota Avensis 1,6 wykazała apetyt na paliwo na poziomie 11,5l , a bez przyczepy 6,3 l . Trochę sie podłamałem. Sad

A co tu mówić o całkowitym załadowanu przed wyjazdem.....
_________________
Zielony.... ale już posiadacz przyczepy. Beyerland Sprinter 350-2 !


Tak prawdę mówiąc Toyota Avensis 1,6 z przyczepą to jest dla tej masy samochodu duży wysiłek, a spalanie : toyoty tak mają ! Ja mniałem z 2.0 w benzynie i potrafiła mi palić w mnieście nawet do 16l/100km bez przyczepy, a w trasie prędkością do 110km to i 7,8l/km (ale taka prędkość mnie usypia jadąc taką limuzyną). To już nie są japośkie samochody tylko składaki na chińskich częściach.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 19:21, 30 Maj 2006    Temat postu:

Dzięki ... jadę bez bagażnika. Przynajmniej jak odłączę przyczepę to auto będzie mniej paliło bez garba Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin